Gimnazjaliści na Jasnej Górze

Gimnazjaliści na Jasnej Górze PDF Drukuj Email
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 14:54

Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 6.00 zbiórką przed szkołą. Do Częstochowy dojechaliśmy przed godziną 11.00. Nasz pobyt na Jasnej Górze rozpoczęliśmy od Mszy św. w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej w intencji pomyślnie zdanych egzaminów gimnazjalnych. Po Eucharystii zwiedziliśmy Bazylikę pod wezwaniem Krzyża Świętego i Matki Boskiej Częstochowskiej. Następnie udaliśmy się do Arsenału, w którym znajdują się eksponaty związane z czasami potopu szwedzkiego, a także dary od królów, hetmanów i prezydentów. Kolejnym przez nas odwiedzonym miejscem było Muzeum 600-lecia Jasnej Góry, w którym mogliśmy zobaczyć wiele obrazów, pamiątek, instrumentów muzycznych oraz dokumentów związanych z historią sanktuarium. Później weszliśmy do Sali Augustyna Kordeckiego, w której znajduje się obraz „Polonia” Antoniego Tańskiego, przedstawiający wybitnych Polaków. Na zakończenie zwiedzania poszliśmy do Sali Rycerskiej oraz obejrzeliśmy cykl obrazów „Golgota Jasnogórska” autorstwa Jerzego Dudy Gracza.

Około godziny 14.00 opuściliśmy teren sanktuarium i udaliśmy się na obiad do jednej z częstochowskich restauracji. Krem pomidorowy i sharma z frytkami dodały wszystkim sił i wynagrodziły trudy zwiedzania. Po posiłku wróciliśmy na Jasną Górę, by na wałach odprawić klasową Drogę Krzyżową. Wspólna modlitwa była ostatnim punktem naszego pobytu w klasztorze ojców paulinów.

W drodze powrotnej do Warszawy wychowawca klasy p. Artur Fijałkowski zaprosił wszystkich na pyszne lody. Był to bez wątpienia dobry dzień, podczas którego wszyscy mogli poprosić Matkę Boską Częstochowską o opiekę i potrzebne łaski, ale także wspólnie spędzić czas na jednym z ostatnich wyjazdów klasowych.